Nusa Penida

Zpáteční jízdenky jsme si zakoupili na stránce BaliFerry a stáli nás 2700 Kč. Určitě se ale dají sehnat i levněji.

Asi v 7 ráno pro nás přijelo auto, které nás odvezlo do přístavu Kodang Sesetan, kde jsme čekali 2 hodiny, protože jsme vyplouvali skoro v 10:00 hodin.

Pluli jsme asi hodinku a půl. Vysadili nás u pláže, kde musíte skočit do vody. Hned na místě jsme sehnali skútr za 200.000 IDR. Budou tam na vás čekat beachboyové, kteří vám budou nabízet výlety, transport, půjčení auta či skútru a bůhví co ještě.

Pro půjčení skútru po nás nikdo nechtěl žádný doklad. Jen jsme si předali tel.čísla na whatsapp a druhý den při vracení jsme nechali skútr na stejném místě, kde jsme si ho půjčovali a klíčky nechali u skútru. Ani jsme se s majitelem skútru už neviděli.

Na Penidě jsme strávili víkend. A co se dá za ten víkend stihnout?

1. den - příjezd, zapůjčení motorky a jedeme!

Diamond beach

První zastávka na Penidě byla pláž Diamond. Je to asi hodinka a něco cesty z přístavu. Hlavní silnice jsou pěkné, horší jsou ty vedlejší. Žádné kolony, zácpy. Jede se krásně. Na vedlejších silnicích buďte ale velmi opatrní a jeďte pomalu. Viděli jsme hodně zraněných turistů. Nad pláž jsme dorazili před 11:30 a nevím, zda je to tím, že ta pláž je daleko od přístavu, a tak tam moc lidí nejezdí nebo jsme tam byli v dobrý čas, ale moc lidí tam nebylo. Vstup je dobrovolný. Asi hodinu jsme strávili na skalách nad pláží a užívali si ten nádherný pohled. Cesta dolů trvala do 20 minut s tím, že se zastavíte a uděláte si pár fotek. Na některých místech musíte jít opravdu pomalu, je to tam úzký, schody jsou všelijaký a někde se musíte přidržovat za lana. V tu chvíli mi došlo, že nahoru to bude asi taky docela hustý. Ale dá se to zvládnout i v žabkách jako Petr. Já to šla radši v teniskách. Dole je houpačka za nějaký poplatek a také obchůdek s pitím, občerstvením a udělají vám tam i nudle nebo rýži. Na této pláži se nesmí koupat. Pokud přeci jen půjdete je to na vlastní riziko. Jsou tu zpětné proudy a hodně lidí se tu kvůli tomu utopilo. Vlastně nikoho jsme ani ve vodě neviděli. Nejdál chodili lidé po kolena jen pro osvěžení.

Peguyangan Waterfall

Asi za půl hodinky jsme se z Diamond beach dostali k vodopádům Peguyangan. Vstupné je zdarma, platí se pouze 5000 IDR za sarong u vstupu. Poté pokračujete snad tisíce schodů ze skály až skoro k moři. Dole projdete chrámem a pokračujete přes skály a vodu až k jezírku. Je to tam dost kluzký, nemáte si kam odložit věci, tak je to dost nepohodlný. Jezírka jsou dole tři a můžete se v nich vykoupat a při tom koukat na rozbouřené moře.

Tyhle dva výlety jsou až až náročné a budete se chtít vidět už na terase u piva v ubytování anebo rovnou v posteli.

Ubytování 1.noc

Ubytovali jsme se přes AirBnB v The Tamban Jukung Bungalow. Noc nás stála 758 Kč včetně snídaně. Tohle ubytování je naprostá bomba!! Rozhodně doporučuji!! Zamilujete si to! Je to v klidné části, a přitom máte poblíž minimarket anebo boží Kelingking beach (10minut na skútru). Ubytování je nádherné s venkovní koupelnou a klimatizací. Výhodou je, že tyto bungalovy jsou jen 4. Takže i když mají plně obsazeno, tak jste tam stále jak sami. Přímo u bungalovů je parkoviště a je to celý nový projekt. Tak to všechno vypadá moc pěkně. Klučina z recepce je velmi milý a se vším rád poradí. Také vám tam připraví jídlo anebo nějaký drink. K snídani máte na výběr nudle nebo rýže (indonéská klasika), obojí se zeleninou, čaj nebo káva a ovocné smoothie.

2. den

Další den jsme se vydali na nejznámější pláž Kelingking beach.

Kelingking beach

Z našeho ubytování asi 10 minut cesty. Většinou spíš ta šílená cesta plná děr. Parkování u Kelingking beach je zpoplatněno na 5000 IDR za skútr. Jelikož je tato pláž jednou z nejznámějších na světě, tak buďte připraveni na to, že tam potkáte opravdu hodně turistů a každý chce mít fotku s touto boží pláží. Bohužel se i stává, že kvůli hezké fotce lidé přelézají plot a spadnou ze skály. A to není možnost přežití. Dolů jsme nešli právě z důvodu, že na cestě byla doslova kolona a turisti se přetlačovali. Ani na této pláži se nesmí koupat kvůli silným zpětným proudům.

Pokračujeme k Angel Billabong a Broken beach, který jsou hned u sebe. I tady se platí parkovné 5000 IDR za skútr.

Angel Billabong

Je cestou z parkoviště jako první. V tomto přírodním „bazénku“ je zákaz koupání. Skály jsou velmi ostré.

Broken Beach

Pláž ve „skále“ na kterou nemůžete jít. Můžete si pláž obejít kolem dokola po skále.

Odpoledne jsme jeli zpátky na pláž, kde jsme se první den vyloďovali a kde jsme se také ubytovali v JnJ Guest house. Nádherný a čistý ubytování s bazénem. Za noc se snídaní jsme zaplatili 751 Kč

Jeli jsme vrátit skútr a hned na pláži jsme si domluvili výlet s potápěním.

Potápění s mantami

Na Penidě vám na každém rohu budou nabízet potápění s mantami. Jak vybrat výlet:

1. Jeďte ráno
  2. Nesmí být vlny!

My vypluli kolem 14:30 a vlny byly, velký. Tak velký, že jsme viděli pouze jednu mantu, která vyskočila nad hladinu, ale pod vodou jsme jí neviděli.

Cestou zpátky jsme se zastavovali v různých lagunách a potápěli se u korálů.

Zasekli jsme se u Angel Billabong, odkud jsme z dálky koukali na několikametrové vlny a my nemohli zpátky. Přibližně 40 minut jsme čekali na moři, než se moře uklidní a pak v klidu propluli dál. Jedna z nejhezčích zastávek ke šnorchlování byla v Gamat Bay. Vraceli jsme se kolem 17:00 a krásného západu slunce.

Výlet stál 900.000 IDR.

Na večeři si zajděte do Double D Snack Bar, kde se výborně najíte. Cena za 2 jídla 2 piva a lahev vína 700.000 IDR.

Další den ráno jsme odpluli zpátky na Bali.