Florida

9. - 16.10. 2018

Letenka na Floridu do Orlanda z New Yorku stála 86,20 dolarů a dalších 25 dolarů za 1. zavazadlo, další zavazadlo je za 35 dolarů.

Cesta trvala 2 hodiny a 45 minut.

Letěly jsme s Aerolinkou Delta.

Do USA není potřeba mezinárodní řidičský průkaz!! Všude se píše, že je potřeba, ale nikde ho po nás nechtěly, tak jsem si ho ani já nedělala a jela jsem s mým českým řidičákem.

9.10. Úterý

Odpoledne jsme odlétaly z New Yorku z letiště La Guardia do Orlanda. V letadle Delta Airlines jsme dostaly malou sušenku, oříšky a nápoj. V letadle je také volně přístupná WiFi a spoustu filmů, každý má vlastní obrazovku. V Orlandu jsme si zarezervovaly auto přes Rental Cars, kde jsme si vybraly auto z půjčovny Sixt. Auto jsme si rezervovaly 2-3 dny před příletem do Orlanda. Bohužel už nebyl takový výběr a auta byla velmi drahá. Takže čím dříve si auto zarezervujete, tím lépe. Na letišti mají infromace všechny půjčovny aut. Jen Sixt ne! Má pouze zastávku před letištěm. Stačí se zeptat na letištních informacích a poradí Vám, kam jít. Na zastávce nás vyzvedlo auto a zavezlo nás k nim na pobočku u letiště.  Na místě jsme si připlácely za volné dálniční průjezdy a základní pojištění, které je při lepším autě poněkud dražší. Není potřeba si připlácet nějaký dražší. Chtěly jsme ještě řídit auto obě. Což jsme nakonec nezvolily, protože chtěli příplatek za druhého řidiče a zdálo se nám to moc. Částku si přesně nepamatuji. Nakonec nám řekli, že námi zvolené auto nemají a tak dostaneme zdarma upgrade na lepší auto. Mohly jsme si vybrat ze dvou, Kia nebo Jeep Compass. Zvolily jsme Jeep (proto se doplácelo vyšší pojištění). Když nám auto přivezli, tak jsem se docela zhrozila, že tak velký auto určitě nedovezu v pořádku. Auto si určitě zkontrolujte, zda sedí všechny škrábance na autě, které máte i zapsané v předávacím protokolu. Je dobré si auto i natočit do telefonu tak, aby Vám nemohli připsat staré škrábance, které třeba nebyly zapsány v protokolu. Rozhodně se nezapomeňte zeptat, co se do auta tankuje, my to neudělaly a na benzínce jsme tápaly, prostě dvě holky. Na auto jsme neměly omezený počet kilometrů a nádrž při předání byla plná a tak musíte auto vrátit také s plnou nádrží.

Celková cena za auto s plnou nádrží byla v termínu: 9. - 16.10.     11.574,28,-Kč.

Tankovaly jsme jen dvakrát, dohromady za 1.600 Kč. Nafta byla levná.

Ještě k tankování v USA. Mají tam samoobslužné benzínky. Přijedete ke stojanu, projedete svojí kreditku a zvolíte si částku, za kterou chcete tankovat a můžete vytáhnout pistoli a tankovat. Nám do toho naše český karty nefungovaly. Nikde jinde jsme problém neměly, jen s benzínkou, zkoušely jsem jak MasterCard tak i Visu. Ale nefungovala ani na jedné benzině. Pokud se Vám toto také stane, běžte do obchůdku na benzině a řekněte, že karta u pumpy nefunguje a že by jste chtěli natankovat za částku XY. Nevěděly jsme za kolik dolarů je plná nádrž, tak jsme řekly, že chceme tankovat za 60 dolarů. Natankovaly jsme asi za 40 dolarů a ten rozdíl Vám pak pošlou zpět na účet.

Jely jsme se ubytovat. Ubytování bylo od Airbnb na Universal Blvd v takovém resortu, kam jsme vjížděly přes bránu, kde jsme zadávaly kód k otevření brány a barák se nám otevřel při příjezdu k domu. Všechno bylo zajištěno na dálku. Ubytovaný jsme byly v řadovém domečku, kde byly asi 4 apartmány. Dva v přízemí, v 1.patře byla kuchyně a obývací pokoj a v 2.patře další dva pokoje, jeden z toho náš. V resortu je i bazén, restaurace atd.

10.10. Středa

Jely jsme zase na nákupy. V Orlandu doporučuji tyto: Orlando International Premium Outlet, mapa, který je naproti Universal Studiu, mapa. The Mall at Millenia, mapa, kde je i Macy’s, jako v New Yorku. The Mall je outlet směrem do centra Orlanda. Pak jsem slyšela ještě o jednom outletu, Orlando Vineland Premium Outlet, mapa, ale ten už jsme nestihly. Dneska jsme také nevynechaly Five Guys.

11.10. Čtvrtek

Tenhle den se stal mým nejlepším v životě! Ráno jsme se vydaly do Universal Studio’s. Otevírá se v devět. Vyjeďte ale i tak co nejdříve. My jsme přejely odbočku samozřejmě, ale i tak jsme tam byly 15 minut před otevíračkou (bydlely jsme asi 15 minut autem) a parkoviště skoro plné. Parkování stojí 22 dolarů a není zahrnuto v ceně vstupného do zábavného parku. Na parkovišti Vás přesně navádí, kam máte zaparkovat. Než opustíte parkoviště zapamatujte si, kde parkujete, je tam několik parkovišť a jsou pojmenované po postavičkách ze zábavnýho parku. My se samozřejmě nepodívaly a pak jsme asi 30 mint auto hledaly :D.

Pokud máte koupené vstupenky předem, můžete pokračovat rovnou ke vstupu k bráně. Někteří si kupovali vstupenky na místě u pokladen, kde byly fronty..

Vstupenky se kupují jednodenní nebo vícedenní. Také si můžete zakoupit vstupenky skip the line, kdy nebudete čekat ve frontách. Určitě doporučuji. Vstupenky se ještě rozdělují na parky. Vstupenka buď do Island of Adventure a Universal Studio’s a za příplatek si k tomu můžete přidat ještě Volcano Bay. Ten jsme vynechaly, ani bychom ho nestihly, zaplaťte si ho jen v případě, že tam budete víc dní.

S sebou do parku si vemte vodu, stačí malá lahev, jsou tam kohoutky s pitnou vodou, tak si jí můžete kdekoliv dolít a nějaký ten sandwich. Jídlo je tam opravdu drahé, i ta voda. Boty si vemte pohodlné, ne žabky, na některý horský dráhy byste je mít nemohli, jako třeba na Harryho Pottera, kdy Vám nohy vlajou ve vzduchu. Na některé atrakce si musíte odložit kabelky/batohy do skříněk. Vyberete si prázdnou skříňku, tu napíšete na obrazovku, zaplatíte a poté se vám ukáže kód skříňky, tu si uzamknete a zvolíte si svůj kód, některé jsou i na otisk prstu. Skříňky mají maličké, ale i velké na větší batohy. Cena skříňky jsou asi 4 dolary. Platí se jen u první skříňky.

Vstupenky jsme zakoupily přes Get Your Guide a jedna vstupenka stála 3.918,-Kč na 1 den. Vstupenky nemusíte tisknout, postačí ukázat kód u vstupu, i přestože bylo na vstupence napsané, že jsou vstupenky nutné vytisknout.

Hned, co jsme vstoupily do parku jsme pospíchaly do světa Harryho Pottera, který je na konci parku Island of Adventure, přikládám i mapy na parky: Island of Adventure a Universal Studio's. Rozhodně doporučuji jít sem jako první, udělat si fotky s minimem lidí a jít rychle do fronty na horskou dráhu do Bradavic. Byly jsme tak unešený, že jsme musely jít dvakrát! V Bradavicích se ukrývá horská dráha, která je ve 4dx a Harry Vás provází školou, letíte na koštěti a hrajete famfrpál, pak Vás napadne drak, který na Vás chrlí oheň, ale Harry vás kouzlem zachrání. Uvidíte vrbu mlátičku, obří pavouky a samozřejmě Vás napadou i mozkomorové. Zachrání vás Hermiona, která je cestou vždy na blízku. Bylo to nádherný!! Na tenhle zážitek nikdy nezapomenu! Ty peníze za to stojí!

Po Harrym Potterovi jsme navštívily Jurský park. Moje další srdcovka. Určitě si počkejte ve frontě na fotku a video s velociraptorem Blue (z Jurskýho světa) a pak běžte na vodní atrakci, kde je i Tyrannosaurus Rex. Já si zakrývala oči, jak to bylo reálný :D

Dále jsme byli na King Kongovi, Hulkovi, Rychle a Zběsile a spoustu dalších aktrakcí. Bohužel jsme nestihli Mumii, což mě velmi mrzí, prý patří také mezi jedny z nejlepších aktrakcí v parku. Bohužel nezbýval čas.

12.10. Pátek

Následují dny jsme měly odpočinkový a plážový, co také jiného se na Floridě při 35 stupních dá dělat... Jely jsme na pláž Cocoa Beach a přespaly jsme v Melbourne. Dneska má Péťa narozeniny, tak jsme večer jely na véču a drink do Grills Riverside Seafood Deck & Tiki Bar  na pláži.

13.10. Sobota

Přesunuly jsme se na Vero beach. A večer do Miami, kde jsme přespaly v resortu v Hollywoodu. Miami je jedna velká kolona.. Řidiči jsou v USA milý a ohleduplní. Rozhodně se nemusíte bát v USA řídit. Jezdí se tam lépe než u nás.

14.10. Neděle

Dopoledne jsme vyjely do národního parku Everglades na aligátory a krokodýly. Pluly jsme tzv. Airboats = vznášedlem. Bylo neskutečný vedro. Vemte si hodně vody! Aligátory jsme kvůli tomu vedru ve volné přírodě neviděly, krokodýla jen jednoho. Pak až v jejich parku jsme viděly tucty krokodýlů a aligátorů. Vstupné bylo 470,-Kč/1 osoba, cesta vznášedlem trvala asi 35 minut a pak jsme byly hodinku v muzeu, na přednášce a na prohlídce okolí.

Odpoledne jsme trávili na Miami Beach. Parkovaly jsme zde a stálo nás to cca 250,-Kč. Na Ocean Drive, která je podél pláže byli otevřené bary a restaurace a hudba hrála a lidé tancovali a popíjeli. Jinak v Miami nic moc není. Pláž nás také nijak neuchválita.

15.10. Pondělí

Celý den jsme ještě strávily válením na pláži a večer jsme vracely auto do půjčovny u letiště v Miami. Půjčovny jsou velmi dobře označené a neměly jsme vůbec žádný problém je najít. Vrácení auta trvalo asi dvě minuty. Auto si prohlédl nějaký kluk ze Sixt a my jely na letiště Airtrain, který byl zdarma, je to cca 5 minut cesty bez zastávek. Spojuje půjčovny a letiště.

Do New Yorku jsme letěli American Airlines. Musím říct, že Delta je rozhodně lepší. Do letadla American Airlines si nezapoměňte stáhnout aplikaci American Airlines a poté můžete zdrama koukat na filmy, bez té to nepůjde. Není tam ani Wifi, tak jako v Deltě. Oproti Deltě nemáte ani obrazovku v letadle. Když přilétáte do NYC na La Guardia a sedíte v letadle vlevo u okýnka, tak máte celý Manhattan jak na dlani.

Co jsme v New Yorku viděly a kde jsme bydlely se dozvíte v článku o New Yorku.